July 1, 2012

凡事相信祂, 永遠得寶貝與平安。amen

"I know that everything God does will remain forever; there is nothing to add to it and there is nothing to take from it, for God has so worked that men should fear Him" (Ecclesiastes 3:14).

"我 知 道 神 一 切 所 做 的 都 必 永 存 ; 無 所 增 添 , 無 所 減 少 。 神 這 樣 行 ,  是 要 人 在 他 面 前 存 敬 畏 的 心 " (傳 道 書 3:14)。

命中注定.

"I often wonder, Am I living my own life, OR the life that I have been told to live??" - Good Deeds


"人無法選擇生命的開始, 但一定要有勇氣走完最後一步"。 ~ 《霍元甲》

"人活著, 從來就不是自己一個人的事"。 --《霍元甲》

"一步難, 一步佳。難一步, 佳一步。難又一步, 佳又一步。"

"NIHIL"...

Find something useful to do with our life.

我來自偶然 像一顆塵土
有誰看出我的脆弱
我來自何方 我情歸何處
誰在下一刻呼喚我

天地雖寬 這條路卻難走
我看遍這人間坎坷辛苦
我還有多少愛 我還有多少淚
要蒼天知道 我不認輸

感恩的心 感謝有你
伴我一生 讓我有勇氣作我自己
感恩的心 感謝命運
花開花落 我一樣會珍惜

我來自偶然 像一顆塵土
有誰看出我的脆弱
我來自何方 我情歸何處
誰在下一刻呼喚我
天地雖寬 這條路卻難走

我看遍這人間坎坷辛苦
我還有多少愛 我還有多少淚
要蒼天知道 我不認輸
感恩的心 感謝有你

伴我一生 讓我有勇氣作我自己
感恩的心 感謝命運
花開花落 我一樣會珍惜
感恩的心 感謝有你
伴我一生 讓我有勇氣作我自己
感恩的心 感謝命運
花開花落 我一樣會珍惜
花開花落 我一樣會珍惜

傳道書 Ecclesiastes, especially Ecclesiastes 3:1 - 3:22 & Ecclesiastes 9:5 - 9:10

"The Internet is the first thing that humanity has built that humanity doesn't understand, the largest experiment in anarchy that we have ever had." Eric Schmidt

If you have a car to drive, I have a bus to catch.

"我們提升生命的質量,不在於你活了多久,抓住了多少,而是你把握了多少精彩瞬間,放棄了多少不屬於你的東西"。

"沒有事情是好的或壞的, 是你的想法使它如此"。– 威廉‧莎士比亞 William Shakespeare

"想象力比知識更為重要"。 - 美國科學家 爱因斯坦
"Imagination is more important than knowledge". - Albert Einstein, American Scientist.

"員工來工作的目的 ~
不是為了創造公司的價值,
而是創造自己的幸福。這是最底層的需求"。

=======================================

"Everyone deserves to live a life in dignity; Every life is precious". "一切生命都有尊嚴, 一切生命都有價值".

"It's all a dream and illusion now, It must come true sometime soon somehow".

"...The world is waiting. Waiting for one child; Black-white-yellow, no one knows. But a child that will grow up and turn tears to laughter, Hate to love, war to peace and everyone to everyone's neighbor...".

"Don't compare your life to others, you have no idea what their journey is all about". "No one is in-charge of your happiness except you".

"家家有本難唸的經", 人生就是這樣. ~ Really Like this movie: http://zh.wikipedia.org/zh-hk/%E4%B8%8D%E8%89%AF%E4%B8%BB%E5%A9%A6

"人生活在當下, 身不由己".

"人言可畏".
"Give a dog a bad name and hang him".

Life is NOT about how much you GET, it should be all about how much you SHARE.

"All the world is a stage, and all the men and women merely players". ~ Shakespeare

"Of all the things you wear, your expression is the most important".  ~Janet Lane

Always Remember: "There is Always a Choice". "We Do Have a Choice". "lie is a lie. There is no such thing - a good lie. Lie is a lie which is ALWAYS bad." "Always telling the truth".  "There is hope". What happened to "a means to an end"?? It (everything) should be a means to an end.

"事無不可對人言".

"中庸之道".

"Love is: When I show the best in me to the best in you in the best manner". "真正的體貼是為對方保留自尊".

"Happiness is a choice".

"真亦假時假亦真, 無為有處有還無".

""可不可以不影相??"......"放下...相機,反而看得更多...目光不再止於那小小的DC屏幕。......沒用相機記錄這快樂時刻,但那種刻印在心底裏的喜悅,卻是永遠難忘的".

"Never judge a book by its cover".

"人生沒有那麼多的公平可言。偏轉一下你的航向,逆風就會成為順風。刻苦努力,堅持不懈,最終耀眼的太陽就會跑到你的身後。你生活的起點並不是那麼重要,重要的是最後你抵達了哪裡。" — 巴菲特

"Life is short, enjoy!"

"人有兩條路要走. 一條是必須走的, 一條是想走的. 你必須把必須走的路走得漂亮, 才可以走想走的路".

"SCIENTIA ET PIETAS".

"際遇難預料, 人生多奇妙。快樂的寫照, 貴在心富饒 。"

"別人再好, 關我什麼事......我再不好, 關別人什麼事......
有些事, 不是我不在乎, 而是我在乎了又能怎樣??"

"告訴自己: 要微笑面著對任何挫折"!!!!

"最快樂的人, 不一定擁有最好的東西, 只是他們懂得, 珍惜人生道路上, 遇到的每一樣東西".

"計較的人, 苦在數學太好; 指責的人, 苦在記憶太好; 隨緣的人, 樂在什麽都好"......"很多道理我們懂得, 卻無法奉行; 很多事情我們明白, 卻不曾去做"......"有些時候, 不是智慧不足, 而是決心不夠".

別人再好, 關我什麼事......我再不好, 關別人什麼事......
有些事, 不是我不在乎, 而是我在乎了又能怎樣??

"不要拿你的人生和別人作比較, 因為你根本不知道他們人生的全部"。

"看不慣的世俗,靜一靜,順其自然;還不完的人情,掂一掂,量力而行"......

No comments:

Post a Comment